سفر دور دنیا

جاهای دیدنی دنیا

سفر دور دنیا

جاهای دیدنی دنیا

ورونا

 ورونا ( Verona) شهری است در شمال ایتالیا، ناحیه ونتو Veneto کنار رود آدیگه Adige که موقعیت سوق الجیشی آن بین ونیز و میلان و همچنین گذرگاه برنر Brenner که ارتباط دهنده اروپای مرکزی با ایتالیاست ، آن را به مرکز مهم تجاری و راه آهن تبدیل کرده‌است. 

از معماریهای قابل توجه این شهر می‌توان به قصر سلطنتی سن زنو ماجوره (San Zeno Maggiore متعلق به قرن ۱۲ و ۱۳) ، مقبره خوانواده اسکالیجر (Scaliger قرن ۱۴)، کلیسای سبک گوتیک سنت آناستازیا (Sant'Anastasia کامل شده در قرن ۱۵)، مکان باشکوه قرن ۱۵ بویلاکوا (Bevilacqua)، کانوسزا (Canossa) و پمپی (Pompeii) و قلعه قدیمی (Castel Vecchio ۱۳۵۴) که اکنون به یک موزه هنری تبدیل شده‌است، اشاره کرد.

 

 

  

یکی از سالمترین آمفی تئاترهای بجا مانده از امپراتوری روم در مرکز میدان ورونا واقع شده که متعلق به قرن یکم میلادی است، که امروزه برای اجرای اپرا و کنسرتها استفاده می‌شود. در سمت راست تالار بزرگ شهر واقع شده‌است(arena) این آمفی تئاتر متعلق به قرن 1 میلادی است همان آمفی تئاتری که فضای نبرد گلادیاتورها بود. ظرفیت آن 30 هزار نفر است و امروزه هم از آن برای برگزاری کنسرت و اپرا استفاده می شود.

Arena

 

 از کنار آرنا خیابان Via Mazzini  عبود می کند که خیابانی تنگ و پر از فروشگاه های مختلف است. انتهای خیابان سمت راست چند قدم که وارد خیابان Cappello  شویم خانه ژولیت مشاهده می شود.  

مجسمه ژولیت  

 

 دیوارهای این خانه پر از نامهای عشاق است(اگه تونستی اسم منو پیدا کنی)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد