سفر دور دنیا

جاهای دیدنی دنیا

سفر دور دنیا

جاهای دیدنی دنیا

آمستردام

 هُلند (به هلندی: Nederland (تلفظ: نــِیدِرلاند)، به انگلیسی: The Netherlands و Holland) کشوری است کوچک در شمال غربی اروپابا شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهرلاهه (؛Den Haag)یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند بشمار می‌رود . هلند از شرق باآلمان همسایه‌ است و از جنوب بابلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود.

گرچه هلند به سرزمین لاله ها مشهور است، ولی در سطح شهرها چندان اثری از گل لاله نیست. اوج بروز و ظهور لاله ها در هلند به ماه های آوریل و می برمی گردد. در این دو ماه دو رویداد مهم ، نام نشان لاله ای هلند را زنده می کند: یکی نمایشگاه معروف گل کیوکن هوف و دیگری کارنوال گل هلند. ۲۲ ماه آوریل هر سال زمان تلاقی این دو رخداد است. در این زمان کارنوال گل از شهری که نمایشگاه گل در آن قرار دارد، می گذرد.این کارنوال بسیار زیبا که در ان ماشین ها به اشکالی بدیع با گل تزئین می شوند هر سال در روز ۲۲ آوریل از برخی شهر های کشور هلند عبور می کند. ابتدای مسیر حرکت این کارنوال شهر نوردویک است. کارنوال با گذر از شهرهایی چون ساسن هایم  و  لیس ، در شهر هارلم به کار خود پایان می دهد.  

  

آمستردام پایتخت کشور هلند، در غرب این کشور واقع شده است. این شهر بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. نزدیک به نیمی از این تعداد را مهاجران خارجی یا خارجی تبارها تشکیل میدهند که تنوع آنها به صد ملیت می‌رسد.بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده‌است و شبیه به یک موزه رو باز و دیدنی میماند. به همین خاطر یکی از جاذبه‌های گردشگری در آمستردام، قایق سواری در کانال‌های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمانهای زیبای شهر می‌گذرد.اگر زیاد نخواهید داخل موزه ها و بین نقاشی ها دقت بگذرانید میتوان فقط سوار یکی از این قایقها شد و دورتا دور شهرو گشت و به همون توضیحاتی که تو قایق میدهند کفایت کرد. (این هم نقشه ای از مسیر قایق)

 


هلند برای هنردوستان نیز مکانی رؤیاییست. گذشته از معماری زیبا، این شهر نسبت به مساحتش گنجینه‌های هنری بسیاری را داراست و پر است از موزه‌ها و گالری‌های جورواجور. از نقاشی‌های خیره‌کنندهٔ رمبراند، ورمیر (فرمیر) و ون گوگ که در موزه‌های اصلی به نمایش گذاشته شده‌اند گرفته، تا موزه‌های کوچکی مانند موزهٔ شکنجه. سه موزه اصلی آمستردام در میدان موزه واقع‌اند.
تالار کنسرت آمستردام: یکی از مشهورترین تالارهای کنسرت در جهان است. این تالار که به دلیل کیفیت آکوستیکی خود، جزو سه تالار برتر موسیقی در جهان به شمار می رود، در میدان موزه در قلب آمستردام قرار دارد. موزه دولتی هلند، موزه ونگوگ و موزه هنر ژاپن نیز در همان منطقه است. تالار کنسرت آمستردام در سال ۲۰۰۶ به عنوان تالاری شناخته شد که بیشترین تعداد جمعیت برای حضور در کنسرت به آن رفته اند. این تالار دارای یک ارکستر بزرگ به نام “ارکستر سلطنتی کنسرتخباو” است که برخی از رهبران دنیا با آن کنسرت داده اند. رهبر کنونی این ارکستر «ماریس یانسون» است که از سال ۲۰۰۴ رهبری ارکستر را در دست دارد. 

یکی از نکاتی که برای من و خانواده ام خیلی جالب بود تعداد زیاد دوچرخه سوارها در شهر بود که حتی بیشتر از اتومبیلها بودند .دوچرخه‌سوارهایی است که با دوچرخه‌های قدیمی در محل خط‌کشی مخصوص دوچرخه‌سوارها بی‌پروا می‌رانند و هر آن ممکن است با شما برخورد کنند و از این جهت در آمستردام خطر تصادف با دوچرخه خیلی خیلی بیشتر از خطر تصادف با ماشین است.و حتی قسمتهایی را برای کودکان و یا سگهایشان روی دوچرخه ایجاد کرده بودند البته ایستگاههایی هم در نقاط مختلف شهر دوچرخه کرایه می دادند.و یک نکته دیگه اینکه تعداد کسانی که یک یا دو بچه همراه داشتند نسبت به جاهای دیگر اروپا بیشتر به چشم می آمد.و در کل من توی پارکها و جاهای عمومی محیط رو خانوادگی تر حس کردم البته کاری به دیسکوها و نایت کلابها ندارم.  

از جاهای دیدنی دیگر میتوان به آسیابهای بادی و شهربازیهای مهیج اشاره کرد که بیشتر در حومه شهر هستند و همچنین موزه کورپوس که در واقع داخل بدن انسان میشوی و تمام اعضای داخلی بدن را میتوان دید اما باید از قبل وقت گرفت که من این یکی رو سرچ نکرده بودم و بیخود راه زیادی رو تا اونجا رفتیم. (این هم یه عکس از بیرونش) 

 برای دیدن عکسهای بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

  بازار گل آمستردام 

 

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
ماریه دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 05:48 ب.ظ http://farasolove.blogsky.com

خیلی دوست داشتم
مرسی

آموزشکده خوارزمی دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 06:35 ب.ظ http://www.amoozeshkade.com/forum.php

سلام
اگه محصل هستی توصیه میکنم حتما به اولین انجمن تخصصی درسی ایران یه سری بزنی و از مزایای اون استفاده کنی.
اگه سوال یا مشکل درسی هم داری میتونی عضو بشی و سوالتو اونجا مطرح کنی تا اساتید آموزشی جوابتو بدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد