سفر دور دنیا

جاهای دیدنی دنیا

سفر دور دنیا

جاهای دیدنی دنیا

بارسلونا

بارسِلون یا بارسلونا با جمعیت ۴٫۶۶۷٫۱۳۶ دومین شهر کشور اسپانیا است. بارسلون همچنین مرکز بخش خودگردان کاتالونیا (بخش جدایی‌خواه اسپانیا) در شمال شرقی اسپانیا است. بارسلون در نزدیکی فرانسه و در کرانه مدیترانه قرار گرفته و دارای ۱۳ کیلومتر ساحل زیبا است. قدمت این شهر به سدهٔ نخست میلادی بازمی‌گردد.
منابع عربی و اسلامی نام این شهر را برشلونه و برصلونه گفته‌اند.
این شهر در شمال‌شرقی اسپانیا در نزدیکی فرانسه و از شهرهای قدیمی شبه‌جزیره ایبری در سواحل دریای مدیترانه واقع شده و از سه قسمت جدید، کهنه و حومه شهر تشکیل شده است.
این شهر سیزده کیلومتر سواحل زیبا دارد و یکی از بهترین مکان‌های گردشگری برای اروپاییان است.  

بارسلون دارای دوازده پارک تاریخی و دارای آثار باستانی است. همچنین سواحل زیبای بارسلون محلی برای تفریح اروپاییان است. بارسلون چندین آسمانخراش دارد که بلندترین آن «هتل هنر» است و ۱۵۴ متر بلندی دارد.
این شهر به تنهایی سه محوطه میراث فرهنگی کشور اسپانیا را در خود جای داده است. هفت بنا از آثار معمار مشهور «آنتونیو گاودی»، بیمارستان «دو سنت پو» که به دلیل معماری منحصربه‌فردش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و صخره‌نگاری‌‌های ماقبل تاریخ در حاشیه مدیترانه.مشهورترین موزه شهر بارسلون، موزه پیکاسو است که نزدیک به ۳۵۰۰ اثر این نقاش قرن بیستم را در خود جای داده است. موزه خوان میرو و موزه دریایی بارسلون از دیگر موزه‌های مشهور این شهر هستند. نکته دیگر این‌که بارسلون یکی از قدیمی‌ترین و اولین دانشگاه‌های اروپا را در خود جای داده که قدمت آن به سال ۱۴۵۰ میلادی بازمی‌گردد.باشگاه فوتبال بارسلونا با نام FC بارسلونا و مجموعه المپیک بارسلون نیز موردتوجه ورزش‌دوستان سراسر جهان است تا جایی که المپیک سال ۱۹۹۲ در این کشور برگزار شد.طبق قراردادی شهر بارسلون در ۲۴ دی ۱۳۷۸ خواهرخوانده اصفهان شناخته شد و همچنین مقرر شد این دو شهر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و تجاری با یکدیگر همکاری ‌کنند. 

 

این عکس کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) هست که 100 سال پیش توسط Gaudi طراحی و ساخته شد. ساخت این کلیسا 40 سال طول کشیده و بعد از 40 سال، طراحش با تراموا تصادف میکنه و میمیره. بخاطر همین کلیسا نیمه کاره هست و فقط دیوارهای پیرامونی و برجها ساخته شدن. داخل کلیسا رو الان دارن بعد از 100 سال با استفاده از طرحهای معمارش میسازن. این کلیسا بخاطر معماری بی نظیر و مجسمه هایی که در نمای حارجی داره، یکی از مشهورترین کلیساهای دنیا هست و نماد اصلی شهر بارسلونا به حساب میاد.  




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد